Deelfietsen PolanenPark

Bedrijvenpark PolanenPark stelt alle medewerkers van de gevestigde bedrijven op PolanenPark in de gelegenheid gratis gebruik te maken van zogenaamde ‘deelfietsen’. Met deze fietsen, die u van te voren kunt reserveren, fietst u tussen NS Station Haarlem-Spaarnwoude en uw werk, en weer terug.

Hoe werkt het?

U komt per openbaar vervoer aan bij Station Haarlem-Spaarnwoude. Van daaruit fietst u 1,5 km naar bedrijvenpark PolanenPark. Eerder heeft u thuis of op het werk al een deelfiets online of via de app gereserveerd. Hierdoor weet u zeker dat er een fiets beschikbaar is. De deelfietsen staan in de openbare fietsenstalling van het station en zijn duidelijk herkenbaar door een sticker van PolanenPark op de jasbeschermer. Het nummer van de fiets die u heeft gereserveerd, is op het achterspatbord van de fiets te zien. Na aankomst op het station pakt u de gereserveerde fiets, en fietst u naar uw werk. Aan het einde van uw werkdag fietst u weer terug naar het station en stalt de fiets weer in de fietsenstalling. U moet per dag een reservering maken; reserveren voor meerdere dagen achter elkaar is niet mogelijk. De deelfiets moet ALTIJD voor of op de afgesproken tijd worden teruggebracht naar het station, anders kan het gebeuren dat iemand anders een fiets reserveert die er feitelijk dan niet is. 

Download hier de gebruiksaanwijzing, of lees hieronder.

Hoe maak ik een account aan?

Een account aanmaken, doet u eenmalig. Dit kan via de website of via de app. 

Via de app:

  1. Download eerst de app Skopei 360.
  2. Klik op Registreren.
  3. U komt in een nieuw scherm waar u uw gegevens kunt invullen. U moet de Algemene Voorwaarden goedkeuren en vervolgens kunt u uw aanvraag versturen.

    Let op! Gebruik uw zakelijk e-mailadres. Dit e-maildomein geeft namelijk toegang tot de PolanenPark deelfietsen. Heeft u geen zakelijk e-mailadres van uw werkgever op PolanenPark? Dan moet u gebruik maken van een zogenaamde Bedrijfscode. Deze bedrijfscode kunt u opvragen bij uw locatiemanager.

    U registreert zich als hierboven maar met uw privé e-mailadres. Als extra stap gaat u vervolgens u naar Profiel > Bedrijfsinstellingen > Bedrijven > Klik op Koppel aan je account. Voer de bedrijfscode in en klik op Koppel aan je account. Als u via de app wilt reserveren, is het ook nog noodzakelijk dat u in uw Profiel aangeeft dat u enkel en alleen het aanbod van PolanenPark wilt zien (en dus niet aanbod van andere locaties). Bij het reserveren via de website (zie hierna) is dat niet nodig. Voor reserveren via de app voert u dan nog extra uit: Profiel > Bedrijfsinstellingen > Bedrijfsaanbod > vinkje aanklikken bij Toon enkel aanbod van bedrijf > Opslaan

  4. Nu zult u binnen enkele minuten op uw e-mailadres een bevestiging ontvangen met uw accountgegevens. Hiermee kunt u in het vervolg inloggen op polanenpark.skopei.com of in de app.
  5. Indien gewenst kunt u nadat u een account heeft aangemaakt, nu ook bij Profiel uw mobiele telefoonnummer opgegeven. Daarmee ontvangt de toegangscode van het slot niet alleen per e-mail maar ook per SMS.

Via de website:

  1. Ga in uw webbrowser naar polanenpark.skopei.com. Rechtsboven in de webpagina klikt u op Inloggen en vervolgens op Nieuwe account aanmaken.
  2. U komt in een nieuw scherm waar u uw gegevens kunt invullen. U moet de Algemene Voorwaarden goedkeuren en vervolgens kunt u uw aanvraag versturen.
    Let op! Gebruik uw zakelijk e-mailadres. Dit e-maildomein geeft namelijk toegang tot de PolanenPark deelfietsen. Ga verder naar punt 3. Geen zakelijk e-mailadres? Ga dan naar punt 5.
  3. Nu zult u binnen enkele minuten op uw e-mailadres een bevestiging ontvangen met uw accountgegevens. Hiermee kunt u in het vervolg inloggen op polanenpark.skopei.com of in de app.
  4. Indien gewenst kunt u nadat u een account heeft aangemaakt, nu ook bij Account uw mobiele telefoonnummer opgegeven. Daarmee ontvangt de toegangscode van het slot niet alleen per e-mail maar ook per SMS.
  5. Heeft u geen zakelijk e-mailadres van uw werkgever op PolanenPark? Dan moet u gebruik maken van een zogenaamde Bedrijfscode. Deze bedrijfscode kunt u opvragen bij uw locatiemanager. U registreert zich als bij punt 2 maar met uw privé e-mailadres (vervolgens zijn ook punt 4 en 5 van toepassing). Als extra stap logt u in en klikt u op het pijltje naast uw naam bovenin >Account > Gekoppelde bedrijven > Koppel aan je account > Voer de bedrijfscode in > Koppel aan je account.  

 

Reserveren 

Reserveren via de app:

  1. Download de Skopei 360 app op uw mobiele telefoon of iPad/tablet in de App Store of in de Google Play Store.
  2. Open de Skopei 360 app nadat u deze heeft geïnstalleerd en log in met uw accountgegevens (zie hierboven).
  3. Nadat u bent ingelogd, klikt u op het fietsicoontje Vervoersmiddelen om het aanbod te zien. Let op, als u bij uw profielinstellingen niet heeft aangegeven dat u enkel het aanbod van PolanenPark wilt zien, dan krijgt u al het aanbod van Nederlandse locaties te zien. Wees er dus van verzekerd, dat u dit goed heeft ingesteld (zie Account aanmaken > Via de app > punt 3). Alleen de fietsen van PolanenPark worden u gratis aangeboden.
  4. Geef vervolgens (boven de foto van de fiets) de datum en tijd op van uw gewenste reservering door op de datumvelden (begindatum en einddatum) te tikken.
  5. Klik vervolgens op Opslaan.
  6. Klik dan weer op de afbeelding van de fiets.
  7. Controleer uw gegevens en klik op Boek.
  8. U moet een keuze maken tussen privé of zakelijk. Echter PolanenPark deelfietsen zijn in beide gevallen gratis. U kunt dus willekeurig een van beide opties kiezen. Klik op Boek direct.
  9. Geef het aantal fietsen in (meestal 1 tenzij u met een collega samen fietst).
  10. Klik vervolgens op Boek
  11. Uw gereserveerde fiets staat nu in de winkelwagen.
  12. Klik op Afrekenen (ook al is het gratis, toch noodzakelijk)
  13. Controleer gegevens
  14. Klik op Afrekenen
  15. Klik op Bevestigen
  16. Nog een keer op Bevestigen
  17. Geslaagd! U kunt uw reservering in Reserveringen (onderin) terugvinden.
  18. U ontvangt op uw e-mailadres een bevestigingsmail.
  19. Circa dertig minuten voor de reservering ontvangt een e-mail of SMS (indien ingesteld bij uw Profiel) met uw toegangscode waarmee u het slot kunt openen in het door u gereserveerde tijd. Ook staat het fietsnummer in deze mail. Dit nummer vindt u op het spatbord van de fiets.

    Te laat terug?
  20. Als u te laat terug bent, werkt de toegangscode van uw slot niet meer. U belt dan met CycleShare voor een tijdelijke noodcode. Telefoon +31884081111, werkdagen van 08.30 tot 19.00 uur bereikbaar. Om dit te voorkomen adviseren wij u een ruime eindtijd in te voeren.
  21. Maar u kunt ook proberen de reservering te verlengen. Dit is alleen dan mogelijk als er nog fietsen beschikbaar zijn.
  22. Voor verlenging gaat u in de app naar Reserveringen (onderin).
  23. Klik op uw reservering.
  24. Scroll vervolgens naar beneden en klik op Verleng reservering en geef de nieuwe eindtijd aan.
  25. Uw reservering is verlengd als dit wordt bevestigd. U ziet dan een tweede reservering met de verlengde tijd in Reserveringen staan. U ontvangst hiervoor wederom een bevestigingsmail met een of SMS nieuwe toegangscode. De eerdere code vervalt met de eerdere eindtijd.

Reserveren via de website:

  1. Open de website polanenpark.skopei.com.
  2. Log in met uw accountgegevens (rechtsboven).
  3. Klik op de afbeelding van de fiets of op Vervoersmiddelen.
  4. Voer rechts de gewenste datum in (vandaag, morgen, anders).
  5. Voer de begintijd en de duur van de reservering in.
  6. Ga akkoord met de Algemene Voorwaarden.
  7. De reservering is nu klaar. U komt vanzelf in een overzicht met uw reserveringen (oud en nieuw). U kunt uitloggen door op uw naam rechtsboven te klikken en vervolgens op ‘uitloggen’.
  8. U ontvangt op uw e-mailadres een bevestigingsmail.
  9. Circa dertig minuten voor de reservering ontvangt een e-mail of SMS (indien ingesteld bij uw Account) met uw toegangscode waarmee u het slot kunt openen in het door u gereserveerde tijd. Ook staat het fietsnummer in deze mail. Dit nummer vindt u op het spatbord van de fiets.

    Te laat terug?
  10. Als u te laat terug bent, werkt de toegangscode van uw slot niet meer. U belt dan met CycleShare voor een tijdelijke noodcode. Telefoon +31884081111, werkdagen van 08.30 tot 19.00 uur bereikbaar. Om dit te voorkomen adviseren wij u een ruime eindtijd in te voeren.
  11. Maar u kunt ook proberen de reservering te verlengen. Dit is alleen dan mogelijk als er nog fietsen beschikbaar zijn.
  12. Voor verlenging gaat u naar Mijn Reserveringen (onder uw accountnaam rechtsboven).
  13. Klik op het klokje voor de betreffende reservering.
  14. Geef de nieuwe eindtijd op.
  15. Klik vervolgens rechtsonder op Verlengen.
  16. Uw reservering is verlengd. U ziet dan bij uw oorspronkelijke reservering een nieuwe eindtijd staan.
  17. U ontvangt hiervoor wederom een bevestigingsmail of SMS met een nieuwe toegangscode. De eerdere code vervalt met de eerdere eindtijd.

Het slot

  1. Om het slot te openen, voert u de toegangscode in welke u per e-mail of SMS heeft ontvangen.
  2. Toets de 6-cijferige toegangscode in op het slot om het slot te ontgrendelen. Elke toets geeft een piepje. Geen piepje? Toets dan nogmaals. Verkeerde code? Wacht dan 10 seconden totdat u een aantal snelle piepjes achterelkaar hoort en het rode lampje brandt. Probeer het dan opnieuw.
  3. Haal de insteekketting uit het slot (is al ontgrendeld), draai de ketting om het zadel, en steek weer terug in het slot.
  4. Aangekomen op het werk? Haal de insteekketting uit het slot. Bevestig de insteekketting om een vast object (indien aanwezig) en steek in het slot. Druk eenmaal op een willekeurige toets en vergrendel het slot handmatig door het schuifje naar beneden te drukken.
  5. Als u weer van uw werk naar het station terugfietst, dan kunt het slot weer met uw persoonlijke toegangscode openen.
  6. Bij het inleveren van de fiets op het station hoeft u alleen de fiets op slot te zetten door het intoetsen van een willekeurige toets en het slot handmatig te vergrendelen door het schuifje naar beneden te drukken ( zie ook stap 4).

Inleveren

  1. Zet altijd uw fiets altijd op de afgesproken tijd weer terug bij het station en dupeer uw collega’s niet. Gezamenlijk laten we het project slagen!

Veel gestelde vragen

·         Het lukt mij niet om een account aan te maken.

Een tweede account is niet mogelijk. Weet u zeker dat u niet al geregistreerd bent en lukt het nog niet? U belt dan met CycleShare. Telefoon +31884081111.

·         Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

Klik bij het inlogscherm Ik ben mijn wachtwoord vergeten aan.

·         Ik heb geen e-mail of sms met toegangscode ontvangen.

Controleer of uw reservering in uw account staat met de juiste datum en tijd. 30 minuten van tevoren krijgt u pas de toegangscode toegestuurd. Toch niks ontvangen? U belt dan met CycleShare. Telefoon +31884081111. Wat ook kan voorkomen is dat voor de fiets die u heeft gereserveerd/die u is toegewezen door de vorige gebruiker een probleem is gemeld (bijvoorbeeld een lekke band). Als er nog voldoende fietsen beschikbaar zijn, krijgt u vanzelf een andere fiets toegewezen en een toegangscode per e-mail of SMS toegestuurd. Zijn er echter geen andere fietsen meer beschikbaar, dan krijgt u daar helaas geen melding van.

·         Ik kan mijn fiets niet vinden?

Het kan helaas voorkomen dat een van uw collega-medewerkers van PolanenPark de fiets niet de juiste plek heeft teruggezet. Heeft u de gehele fietsenstalling goed doorzocht maar de fiets toch niet gevonden? U belt dan met CycleShare. Telefoon +31884081111.

·         Ik krijg het slot niet open.

Controleer de toegangscode, wacht lang genoeg (zie instructie bij Het Slot) en probeer het opnieuw.  Controleer nogmaals of u de juiste fiets/het juiste fietsnummer hebt. Gaat het slot toch nog niet open? U belt dan met CycleShare. Telefoon +31884081111.

·         Ik krijg het slot niet op slot.

Toets een willekeurige code in en schuif hendel naar beneden (controleer of er geen spaak tussen zit). Gaat het slot toch nog niet dicht? U belt dan met CycleShare. Telefoon +31884081111.

·         Ik heb een lekke band, of een ander defect aan de fiets.

Voor pech onderweg, kunnen we niets doen helaas. Maar een probleem met de fiets zoals een technisch mankement, kunt u melden via uw account. Klik op de betreffende reservering en dan op Probleem Melden. Vergeet niet te melden waar de fiets staat. Moet u de fiets ergens achter laten, zet ‘m dan wel op slot.

Vergeet het mankement niet te melden. Alleen dan kunnen we het snel oplossen zodat de fiets weer in gebruik kan worden genomen en weer beschikbaar is voor u en uw collega. De fiets wordt binnen twee weken gemaakt.

·         Hoe kan ik een reservering verlengen?

Kijk bij ‘Reserveren’ (hierboven).

·         Hoe kan ik een reservering wijzigen en/of annuleren?

Daar waar u ook een reservering kunt verlengen, kunt u ook een reservering wijzigen en/of annuleren.

·         Kan ik voor meerdere dagen reserveren?

Nee, dat is helaas niet mogelijk. U dient voor elke dag opnieuw te reserveren.

·         Waar kan ik de Algemene Voorwaarden en meer informatie vinden?

Deze kunt u hier downloaden. 

 

Contactgegevens CycleShare.

Telefoon +31884081111, bereikbaar op werkdagen van 08.30 tot 19.00 uur.

Over PolanenPark

PolanenPark is een representatief bedrijvenpark gelegen in de gemeente Haarlemmermeer. In 2010 is de Vereniging PolanenPark opgericht met een vertegenwoordiging vanuit de gevestigde bedrijven.

PolanenPark

Een stijlvol bedrijvenpark