PostNL

Wij zijn PostNL. De onmisbare schakel tussen verzenders en ontvangers van post en pakketten. Of het nu online of via onze fysieke netwerken is: wij streven naar een naadloze verbinding. We bieden gemak, controle en betrouwbaarheid voor elke klant: van grote webwinkelier tot consument. En we zijn dichtbij: onze bezorgers komen langs elk adres in Nederland, door weer en wind.

We zijn een bedrijf met drie segmenten, 49.000 medewerkers en ruim tien netwerken in dertien landen. En met onze toegewijde medewerkers, fijnmazige netwerken en innovatiekracht kunnen we onze ambitie waarmaken: om de aanbieder van post- en logistieke oplossingen in specifieke markten te zijn.

We staan al meer dan tweehonderd jaar midden in de Nederlandse maatschappij. Die maatschappij verandert en onze netwerken veranderen mee. Dankzij geavanceerde IT combineren we onze verschillende netwerken tot één. Zo vinden we de meest efficiënte route voor elk poststuk of pakket, en kunnen we dat bezorgen waar, wanneer en hoe de klant dat zelf wil, of het nou om kleding, een ijskast of verjaardagskaarten gaat.

En we blijven investeren in onze netwerken, voor brieven en pakketten, binnen en buiten Nederland. Zo introduceerden we de Sorteermachine eXtra (SMX), waardoor we flexibeler en efficiënter post kunnen sorteren én betere kwaliteit kunnen bieden. In 2015 hebben we het achttiende sorteer- en distributiecentrum voor Pakketten geopend. Dit netwerk is schaalbaar, waardoor we de komende jaren groeiende volumes kunnen blijven verwerken, en innovatieve diensten lanceren. Ook zijn we met een 2C-pakkettennetwerk in Italië gestart.

« Naar bedrijvenoverzicht

Bedrijfsgegevens