Op safari door PolanenPark

dinsdag 23 mei 2023

De voormalige vuilstortlocatie PolanenPark is bijna volledig gesaneerd en wordt omgetoverd tot een groen bedrijvenpark. Veel grond is inmiddels uitgegeven door SADC N.V. en nu moet het park verder ingericht worden. Een safari (gebiedsschouw) stond op de planning.

Op rubber laarzen en bergschoenen (en Kees op z’n nette schoenen) trokken we door de jungle. Door hoog gras en struikgewas, gewapend met een plattegrond gingen we op zoek naar de juiste locaties voor onder andere een toekomstig park, bankjes, een hermelijnburcht, meer water, een brug en een voetpad door het groen voor de medewerkers van de bedrijven.

Samen met een landschapsarchitect zullen we een groenplan uitwerken om zoveel mogelijk natuur te behouden voor de vogels, insecten en andere ‘Big Five’-dieren in het park langs de Ringvaart.

Geen agenda items beschikbaar

Over PolanenPark

PolanenPark is een representatief bedrijvenpark gelegen in de gemeente Haarlemmermeer. In 2010 is de Vereniging PolanenPark opgericht met een vertegenwoordiging vanuit de gevestigde bedrijven.

PolanenPark

Een stijlvol bedrijvenpark