Update aanleg snelfietsroute F200

woensdag 16 maart 2022

Ondanks diverse gesprekken tussen Vereniging PolanenPark en Gemeente Haarlemmermeer is er nog geen zicht op wanneer het snelfietspad F200 tussen Haarlem en Amsterdam zal worden aangelegd.

Het Haarlems Dagblad publiceerde het onderstaande artikel hierover op dinsdag 15 maart 2022. We blijven in gesprek met Gemeente Haarlemmermeer en gaan er vanuit dat het snelfietspad alsnog binnen afzienbare tijd gerealiseerd zal gaan worden. Met de komst van het fietspad zal de kwaliteit van de fietsverbinding van en naar PolanenPark sterk verbeteren.

--------------------------------------------------------------------------

'Snelfietsroute F200 wil maar niet lukken, na jaren nog geen zicht op pad tussen Haarlem en Amsterdam

Het wil maar niet lukken om snelfietsroute F200 tussen Haarlem en Amsterdam aan te leggen. De gemeenteraad van Haarlemmermeer vraagt er al jaren om, maar het schiet niet op. „Ik verzucht met u mee”, zegt VVD-wethouder Marja Ruigrok enigszins moedeloos.

Het gaat om de kosten, maar ook om de ruimte om het pad aan te leggen. De bouw van het outletcentrum in Halfweg zorgde voor jaren vertraging. Er is, verzekerde Ruigrok al eerder, fysieke ruimte om het fietspad daarlangs aan te leggen maar ja, dat kost wel geld. „We werken aan scenario’s op zoek naar een oplossing.”

Opgeknapt

De weg tussen Haarlem en Amsterdam (A/N200) is de afgelopen jaren flink opgeknapt tussen Halfweg en Amsterdam-West. Het project werd onlangs afgesloten. Maar hoewel je daar langs de weg kunt fietsen is er nog steeds geen doorgaande snelfietsroute tussen de beide steden.'

--------------------------------------------------------------------------